0707-95 00 95

info(a)wingline.se

Sturegatan 1A

574 38 Vetlanda

© Copyright Wingline Design & Inredning AB 1995-2018, Org. nr. 556991-5639

KÖPVILLKOR


För att ta tillvara dina intressen som kund tillämpas bestämmelserna i Konsumentköplagen, Lag om
distansavtal och avtal utanför affärslokaler samt Personuppgiftslagen vid samtliga köp på
www.wingline.se. Vid en eventuell tvist mellan Wingline och dig som kund följs Allmänna
reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.


ALLMÄNNA VILLKOR


Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor.
När varorna är beställda skickar vi en orderbekräftelse. Vid eventuella längre leveranstider än normalt
meddelas detta i bekräftelsen. Avtal om köp träffas först när Wingline bekräftat beställningen genom att
skicka en orderbekräftelse.


Vi reserverar oss för eventuella ”tryckfel” i texter, bilder, grafik och övrigt material. Bilderna på

e-handeln garanterar inte att varans exakta utseende och beskaffenhet återges. Färgåtergivningen i bilder
kan skilja sig mellan bild och verklighet. Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen och
förbehåller oss rätten att ändra produktinformationen och priser utan föregående avisering.
Alla priser är angivna i Svenska kronor SEK inklusive svensk moms.


Vi förbehåller oss rätten att löpande ändra priser på samtliga varor i sortimentet och att i efterhand
korrigera felaktig prissättning. Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser och
tekniska problem. Vi förbehåller oss rätten att annullera felaktiga beställningar.
Du måste vara över 18 år för att få handla på Winglines e-handel.


LEVERANSVILLKOR


Vi samarbetar och skickar varorna normalt med DHL Freight inom Sverige.
Till dig som privatperson sänds de med avisering och via närmaste utlämningsombud. Till företag
levereras varorna direkt till företagets godsmottagningsadress.

Till privatpersoner inom Sverige skickas produkter som ej överstiger 20kg eller är längre än 150cm

och med ordervärde maximalt 1500:- inkl.moms med DHL Service Point till en kostnad av 150:- inkl. moms

per paket. Övriga produktleveranser inom Sverige sker via DHL Home Delivery, DHL Paket, DHL Stycke

eller DHL Pall. Ordervärde över 2500.- exkl. moms levereras fraktfritt och order under 2500:- exkl. moms

levereras till en kostnad av 300:- exkl.moms per leverans. Alternativt kan leverans ske via mottagarens fraktavtal.


Vid leveranser inom EU eller andra länder vänligen kontakta oss.
Vår ambition är att varorna normalt levereras inom två arbetsveckor efter beställning. Vi försöker alltid
att hålla alla produkter på lager och meddelar om varan tillfälligt är slut.

 

BETALNINGSSÄTT


Vår ambition är att du ska känna dig trygg när du handlar hos oss.
Vi erbjuder följande betalningsalternativ:
Du kan välja kortbetalning, Visa eller Mastercard m.fl. eller fakturabetalning via Klarna.
Förskottsbetalning kan göras till vårt bankgiro 5939-2795
FAKTURA: Väljer du att betala med faktura så samarbetar vi med Klarna. Betalningsvillkoren är 14 dagar.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas.
Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning och Klarna behandlar personuppgifter i
syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring.

RETURER OCH REKLAMATIONER


Vi följer distans och hemförsäljningslagen som ger dig rätt att ångra köp inom 14 dagar efter att du
mottagit din beställning under förutsättning att varan är i oförändrat skick. Vid åberopande av ångerrätt
och öppet köp i 14 dagar ombesörjer du som kund själv returfrakten i originalemballaget. Vid returer
måste Wingline informeras via mail om ditt beställningsnummer och varför varan returneras.
Ångerrätten gäller endast för privatpersoner ej näringsidkare.
Om din vara är skadad vid leveranstillfället ska detta anmälas omgående till Wingline. För att vi ska
kunna reklamera skadan till vår transportör behöver vi ha din anmälan inom 1-3 dagar efter
mottagandet. Detta gäller både synliga och dolda transportskador. Vid en konstaterat transportskadad
produkt ersätter vi snarast de skadade delarna med nya.


NATURMATERIAL


Naturmaterial kan variera något i utseende, storlek och struktur från vara till vara. Det kan vara
färgvariationer, strukturskillnader, ådringar mm. Detta utgör ej giltig orsak till reklamation.


ÅTERBETALNING


Vid ångrat köp återbetalar vi samma belopp som du som kund betalat för varan. Wingline förbehåller sig
rätten att vänta med återbetalningen till dess vi mottagit varan. Åtebetalningen görs med samma
betalningsalternativ som användes vid köptillfället om inget annat är överenskommet.


FORCE MAJEURE


Vi kommer alltid att göra allt vi kan för att din vara skall levereras så snabbt som möjligt. Wingline
ansvarar dock ej för förseningar till följd av händelser eller omständigheter som ligger utanför vår
kontroll som vi inte rimligen kunnat förutse. Detta innefattas bland annat av strejk, naturkatastrof, krig,
eldsvåda eller andra liknade omständigheter som påverkar förseningar av leveranser.


PERSONUPPGIFTSPOLICY


Vi ansvarar för att de personuppgifter som lämnas i samband med köp hanteras i enlighet med
Personuppgiftslagen (PuL)